M u l t i m e d i j a

  • Razred, v katerem se ta predmet poučuje: 8. razred
  • Tedensko število ur: 1
  • Učni pripomočki, ki jih bo učenec potreboval pri pouku: računalniki, digitalni fotoaparat, digitalna kamera, CD-pekač, zvočniki, mikrofon,…(vse v šoli, ni potrebno imeti doma).

Kratka vsebina oz. cilji predmeta:

Učenci se ukvarjajo s 4 elementi multimedije, ki so:

  • besedilo,
  • zvok,
  • slika
  • film.

Kaj počnemo pri predmetu multimedija:

  • Naučimo se obdelovati fotografije (programi Photofiltre, Gimp …).
  • Z laserskim rezalnikom režemo lastne tablice z imeni, ki smo jih narisali z vektorsko sliko.
  • Učimo se 3D modeliranja in tiskanja s 3D tiskalnikom.
  • Uporabljamo Excel.
  • Uporabljamo Canvo.
  • Downloadamo glasbo, jo pretvarjamo v različne formate, obdelujemo (režemo, sestavljamo, spreminjamo jakost…) v programu Audacity.
  • Izdelamo družinsko drevo (opcijsko).
  • Izdelujemo animacije.
  • izdelamo svoj lasten video vodič (Active Presenter).
  • Na podlagi enostavnega scenarija učenci posnamejo kratek film – z digitalno kamero – in ga obdelajo na poljuben način (npr. v programu Active Presenter ali Kdenlive).
  • Programiramo v Scratchu in Pišku.

 

Tekmovanje

  • Po želji učencev sodelujemo tudi na različnih tekmovanjih, kot je npr.:
    – tekmovanje BOBER;
    – natečaj za digitalno fotografijo (ZOTKS);
  • programiranje v Scratchu (ZOTKS);
  • programiranje v Pišku.

Ocenjevanje:

Ocene so številčne, ocenjujejo se izdelki. Učencem posredujem zahteve za izdelek (kaj mora le-ta vsebovati), za vsak element izdelka določim možno število točk, potem pa na pridobljeno skupno število točk določim oceno (pri tem se sklicujem na točkovnik, napisan na spletni strani šole).

Vse naloge, navodila, razni video vodiči so na MS Teams. Tam imamo svojo ekipo (kot neka spletna učilnica).

 

Scratch – Zabavno programiranje za otroke

Scratch je vizualno programsko okolje, namenjeno otrokom, kjer lahko na enostaven in zabaven način ustvarjajo lastne interaktivne zgodbe, igre in animacije. Namesto zapletenega programiranja s kodo učenci uporabljajo barvne programske bloke, ki jih sestavljajo kot sestavljanko.

S Scratchom otroci:
✅ razvijajo logično razmišljanje in reševanje problemov,
✅ spoznavajo osnovne koncepte programiranja,
✅ krepijo ustvarjalnost in sodelovanje pri projektih.

Scratch je odlično orodje za prve korake v svet programiranja, saj omogoča intuitivno učenje in takojšen vpogled v delovanje kode. Program je brezplačen in dostopen na spletu, zato ga lahko otroci uporabljajo tako v šoli kot doma.

Več o Scratchu najdete na uradni spletni strani: scratch.mit.edu

 

 

Pišek – Interaktivno učenje programiranja

Pišek je slovensko interaktivno spletno okolje, ki učencem omogoča učenje programiranja na zabaven in razumljiv način. Z uporabo barvnih programskih blokov otroci rešujejo naloge in postopoma spoznavajo ključne koncepte programiranja, kot so zanke, pogoji in spremenljivke.

Zakaj izbrati Piška?
✅ Prilagojen slovenskim učencem in učnim načrtom
✅ Naloge so razvrščene po težavnosti, primerne za začetnike in naprednejše učence
✅ Spodbuja logično razmišljanje in reševanje problemov

Pišek je odlično orodje za prve korake v svet programiranja, saj učence vodi skozi interaktivne naloge in jim omogoča takojšnje preverjanje rešitve. Program je brezplačen in dostopen na spletu, zato ga lahko uporabljajo tako v šoli kot doma.

Preizkusite Piška na: pisek.acm.si

Vsako leto izvedemo ekskurzijo (opcijsko, ob zadostnem številu prijavljenih učencev); pred korono smo obiskovali Inštitut Jožef Stefan, ŠC Kranj; v šolskem letu 2022/23 tovarno robotov Yaskawa v Ribnici in Kočevju; v šolskem letu 2023/24 smo se odpravili v Muenchen v Tehniški muzej; v šolskem letu 2024/25 smo obiskali Računalniški muzej in Arnes (dan odprtih vrat superračunalnikov). Cena je odvisna od prevoza. Ekskurzijo izvedemo le, če je cena manjša od 15€.

Orodna vrstica za dostopnost