N e o b v e z n i    i z b i r n i   p r e d m e t   r a č u n a l n i š t v o

Kaj bomo obravnavali? Klikajte spodnje zavihke.

Minecraft – Kreativna igra za učenje in raziskovanje

Minecraft je priljubljena računalniška igra, ki otrokom ponuja neomejene možnosti ustvarjanja, raziskovanja in reševanja problemov. Igralci v odprtem svetu gradijo strukture, raziskujejo okolje in razvijajo svojo ustvarjalnost. Poleg zabave igra spodbuja tudi logično razmišljanje, prostorsko predstavo in sodelovanje.

Zakaj je Minecraft koristen za otroke?
✅ Spodbuja ustvarjalnost in domišljijo
✅ Krepi reševanje problemov in logično razmišljanje
✅ Uči osnov programiranja prek orodij, kot je Minecraft Education Edition
✅ Spodbuja timsko delo in sodelovanje v skupnih projektih

Minecraft je več kot le igra – je orodje za učenje in raziskovanje, ki otrokom pomaga razvijati pomembne veščine za prihodnost.

Več o Minecraftu: www.minecraft.net

Za potrebe pouka računalništva imamo spletne učilnice oz. ekipe znotraj MS Teams-ov. Tam učenci najdejo mnoge video vodiče in vsa navodila za delo; tako imajo omogočeno tudi delo od doma (v primeru bolezni ali kake druge odsotnosti).

Učenci se učijo komunikacije preko elektronske pošte. Pri tem uporabljajo Arnesove poštne predale.

Pišek – Interaktivno učenje programiranja

Pišek je slovensko interaktivno spletno okolje, ki učencem omogoča učenje programiranja na zabaven in razumljiv način. Z uporabo barvnih programskih blokov otroci rešujejo naloge in postopoma spoznavajo ključne koncepte programiranja, kot so zanke, pogoji in spremenljivke.

Zakaj izbrati Piška?
✅ Prilagojen slovenskim učencem in učnim načrtom
✅ Naloge so razvrščene po težavnosti, primerne za začetnike in naprednejše učence
✅ Spodbuja logično razmišljanje in reševanje problemov

Pišek je odlično orodje za prve korake v svet programiranja, saj učence vodi skozi interaktivne naloge in jim omogoča takojšnje preverjanje rešitve. Program je brezplačen in dostopen na spletu, zato ga lahko uporabljajo tako v šoli kot doma.

Preizkusite Piška na: pisek.acm.si

Scratch – Zabavno programiranje za otroke

Scratch je vizualno programsko okolje, namenjeno otrokom, kjer lahko na enostaven in zabaven način ustvarjajo lastne interaktivne zgodbe, igre in animacije. Namesto zapletenega programiranja s kodo učenci uporabljajo barvne programske bloke, ki jih sestavljajo kot sestavljanko.

S Scratchom otroci:
✅ razvijajo logično razmišljanje in reševanje problemov,
✅ spoznavajo osnovne koncepte programiranja,
✅ krepijo ustvarjalnost in sodelovanje pri projektih.

Scratch je odlično orodje za prve korake v svet programiranja, saj omogoča intuitivno učenje in takojšen vpogled v delovanje kode. Program je brezplačen in dostopen na spletu, zato ga lahko otroci uporabljajo tako v šoli kot doma.

Več o Scratchu najdete na uradni spletni strani: scratch.mit.edu

Microsoft PowerPoint – Ustvarjanje predstavitev na enostaven način

Microsoft PowerPoint je eno najbolj priljubljenih orodij za ustvarjanje predstavitev, ki omogoča oblikovanje diapozitivov z besedilom, slikami, grafikoni, animacijami in multimedijskimi vsebinami. Zaradi svoje enostavne uporabe je primeren tako za učence kot učitelje, saj omogoča hitro pripravo jasnih in vizualno privlačnih predstavitev.

Zakaj uporabljati PowerPoint?
✅ Intuitivno urejanje in oblikovanje diapozitivov
✅ Možnost dodajanja animacij, prehodov in zvoka
✅ Sodelovanje in skupno urejanje predstavitev v oblaku
✅ Združljivost z drugimi Microsoftovimi orodji (Word, Excel, Teams)

PowerPoint je odlična izbira za predstavitve v šoli, pri projektih ali v poslovnem svetu. Omogoča kreativno izražanje idej in učinkovito komunikacijo s publiko.

Več o PowerPointu: www.microsoft.com/powerpoint

Microsoft Word – Urejanje besedil na enostaven način

Microsoft Word je vsestransko orodje za urejanje besedil, ki omogoča enostavno ustvarjanje in oblikovanje dokumentov. Uporabniki lahko dodajajo besedilo, slike, tabele, grafikone in druge elemente ter s pomočjo naprednih funkcij oblikujejo profesionalne dokumente.

Zakaj uporabljati Word?
✅ Intuitiven vmesnik za hitro in enostavno urejanje besedil
✅ Možnost vstavljanja slik, tabel, grafikonov in drugih elementov
✅ Orodja za preverjanje črkovanja, slovnice in samodejno shranjevanje
✅ Sodelovanje in skupno urejanje dokumentov v oblaku (OneDrive, SharePoint)

Microsoft Word je idealen za šolske naloge, seminarske naloge, službene dokumente in osebno uporabo. S svojo prilagodljivostjo in bogatimi funkcijami omogoča hitro ustvarjanje profesionalnih dokumentov.

Več o Wordu: www.microsoft.com/word

word

S pomočjo algoritmov učenci pridobivajo prve korake v znanju oz. poznavanju računalniškega mišljenja.

Komu je namenjen predmet računalništvo?

Predmet je namenjen ustvarjalnim, kreativnim, zabavnim, nenavadnim, umetniškim, razmišljujočim, energičnim, običajnim, raziskovalnim, dolgočasnim, aktivnim, duhovitim, vzdržljivim, drznim, zadržanim, potrpežljivim, natančnim, zasanjanim, priljubljenim, potrpežljivim, vestnim, odgovornim, odštekanim, izstopajočim,  površnim, prilagodljivim, vztrajnim ali radovednim učencem.

Zakaj izbrati neobvezni izbirni predmet računalništvo?

  • Želimo, da bi bili naši učenci uspešni v digitalni družbi in da bodo nekoč tudi sami ustvarjalci novih tehnologij ter storitev. Ker ne želimo,  da bi bili le pasivni opazovalci sprememb, jim moramo že zelo zgodaj omogočiti spoznavanje temeljev računalništva (Unesco).
  • V nekaterih državah (Anglija, Avstralija, Estonija, Slovaška …) so računalništvo uvedli kot obvezni predmet v osnovnih šolah. V Sloveniji računalništvo ni obvezni predmet, učenci pa si z izbiro neobveznega izbirnega predmeta računalništvo vseeno lahko pridobijo znanja, ki so prenosljiva in uporabna na vseh področjih človekovega življenja.
  • Menimo, da je izbira predmeta računalništvo modra odločitev, ker bo pouk zabaven, ustvarjalen in koristen.
  • V naslednjih letih se predvideva pomanjkanje  strokovnjakov s področja računalništva,  zato je lahko neobvezni izbirni predmet prvi korak na poti h kreativni in zanimivi zaposlitvi.

robot


Pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo učenci:

  • pridobivajo znanja, potrebna za celo življenje,
  • razvijajo sodobnemu življenju prilagojen način razmišljanja,
  • spoznavajo strategije reševanja problemov,
  • razvijajo sposobnost sodelovanja v skupini,
  • razvijajo kreativnost, ustvarjalnost, natančnost in logično razmišljanje,
  • krepijo pozitivno samopodobo,
  • izdelujejo igrice, zgodbe, animacije …
  • računalnik uporabljajo na aktiven in ustvarjalen način in ne le za »izgubljanje časa«.

Vsebina neobveznega izbirnega predmeta računalništvo:

  • reševanje problemov,
  • algoritmi,
  • programi,
  • podatki,
  • komunikacija in storitve.

 

Računalništvo v 4. razredu

Naučili se bomo ukazovati računalniku, sestavljati programe in zdelovati igrice v Scratchu in tako razmišljati na poseben, računalniški način. Prav tako se bomo naučili pisati in urejati besedila v programu Word ter ustvarjati predstavitve in animacije v programu Powerpoint. Naučili se bomo tudi uporabljati epošto, ki je danes ključna pri komuniciranju. Svoje spretnosti v mišljenju bomo krepili z igrico Minecraft. Sčasoma bomo ugotovili, da se da problem razbiti na več manjših, bolj obvladljivih problemov. Kmalu bomo o računalništvu vedeli več od svojih staršev.

Orodje Scratch: http://scratch.mit.edu

Računalništvo v 5. razredu

Pripravljali se bomo na računalniško tekmovanje Bober, razmišljali o reševanju problemov in izdelovali zanimive, bolj napredne programe. Razumevati bomo začeli nekatere računalniške koncepte. Znali bomo  načrtovati svoje delo in razmišljati o svojih miselnih procesih. Sestavljali bomo programe ter izdelovali igrice v Scratchu. Naučili se bomo samostojno izdelovati določen dokument v programu Word ter ustvariti predstavitve v programu Powerpoint. Naloge bomo opravljali tudi preko epošte in s tem bogatili naše digitalno komuniciranje. Svoje spretnosti v mišljenju bomo krepili z igrico Minecraft.. Presenečati bomo začeli vse okrog nas. Postajali bomo ustvarjalni digitalni državljani in učenci.

Aktivnosti: http://www.vidra.si, http://url.sio.si/bobercek

Računalništvo v 6. razredu

Z orodjem Scratch bomo izdelovali aplikacije za pametni telefon ali tablico.

Vse naše aplikacije, narejene z orodjem Scratch, bodo delovale na mobilnih napravah z operacijskim sistemom Android, iOS ali Windows. Seveda pa bodo aplikacije delovale tudi na navadnih računalnikih.

Svoje aplikacije bomo lahko izdelovali tudi na telefonu z vlečenjem ali sestavljanjem blokov. Naprednejši uporabniki bomo lahko kodo spreminjali »ročno« v ekspertnem načinu. Karkoli bomo naredili, bo vedno dosegljivo na katerikoli mobilni napravi.

Svoje spretnosti v gradnji namišljenih svetov bomo krepili z igrico Minecraft.

V okviru računalništva se pogosto odpravimo tudi na ekskurzijo, kjer si ogledamo novosti s področja računalništva ali robotike. Tako smo obiskali že: Inštitut Jožefa Stefana, ŠC Kranj – Robotkov dan, Tovarno robotov Yaskawa v Kočevju, Računalniški muzej v Ljubljani, Arnes – Akademsko in raziskovalno mrežo Slovenije, Tehniški muzej v Muenchnu …

Pridobili bomo znanja, ki bodo koristna za skoraj vsa področja v času našega nadaljnjega šolanja in v življenju. Postali bomo kreativni, natančni in logično razmišljajoči posamezniki.

Naučili se bomo sodelovati, se skupaj učiti, preizkušati in izboljševati svoje programe. Pridružite se nam.

Razlika med računalništvom in digitalno pismenostjo

Digitalna pismenost je zmožnost uporabe digitalnih naprav in spleta učinkovito ter etično.  Razvijanje digitalne pismenosti je vključeno  v učne načrte  vseh  predmetov v osnovni šoli in jih razvijajo vsi učitelji.  Digitalna pismenost je sicer zaželena in potrebna, ni pa zadostna za modernega človeka, saj ne ponuja intelektualnih izzivov, ki jih potrebujejo učenci, da bi postali uspešni posamezniki v tehnološko razviti družbi. Potrebno je poznati tudi ozadje delovanja informacijsko-komunikacijske  tehnologije. Poznati je potrebno računalniške koncepte in metode, znati problem razdeliti  na manjše probleme,  poenostavljati in modelirati. Ta znanja bodo slovenski  osnovnošolci imeli možnost  pridobivati pri neobveznem izbirnem  predmetu računalništvo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju.


Primeri enostavnih igric:

 

 

Orodna vrstica za dostopnost