U r e j a n j e   b e s e d i l

  • Razred, v katerem se ta predmet poučuje: 7. razred
  • Tedensko število ur: 1
  • Učni pripomočki, ki jih bo učenec potreboval pri pouku: računalniki (šolski; doma ni obvezen)
  • Kratka vsebina oz. cilji predmeta: Učenci s pomočjo računalniške tehnologije izdelajo in oblikujejo pisni dokument z vsebino po lastni izbiri (npr. kuharsko knjigo, zbirko pesmi, opis nogometne lige,…) in ga predstavijo sošolcem oz. sošolkam, ki prejeto informacijo ovrednotijo.
    V knjižici uporabijo vse znanje, ki ga sproti usvajamo: obdelava slik v Photofiltru, naslovi, kazalo vsebine, kazalo slik, glava, noga, številčenje strani, tabele, naštevanja, slogi, internet, Slikar,…Pri tem pa uporabljajo tudi spletno učilnico (ekipo) znotraj MS Teams-ov, kjer so shranjene vaje, pomembne povezave, kriteriji za ocenjevanje…
  • Vse svoje dokumente shranjujejo v MS Teams, kar imajo pravico pridobiti kot učenci naše šole.
  • Na koncu tudi programirajo v Scratchu in Pišku.

 

Po končanem izobraževanju učenci in učenke znajo:

  1. razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njune naloge;
  2. našteti enote strojne opreme, razložiti, zakaj jih uporabljamo, in opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo njihovo kvaliteto;
  3. izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati;
  4. poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti;
  5. uporabiti pregledovalnik za internet;
  6. izdelati svoje področje (mapo), ga preimenovati in zbrisati;
  7. prepisati datoteke z ene računalniške enote na drugo;
  8. z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo (knjižico) in ga oblikovati;
  9. z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo;
  10. v programu za urejanje slik obdelati fotografijo s fotoaparata in jo vriniti v besedilo;
  11. izdelati avtomatska kazala;
  12. shraniti izdelek na disk in ga natisniti;
  13. opisati področja, kjer so uporabljali računalnik;
  14. uporabljati spletno učilnico;
  15. uporabljati Office365 (Oblak 365);
  16. programirati enostavne igrice v Scratch-u;

Ocenjevanje pri predmetu:
Pri predmetu dobi učenka oz. učenec eno ustno oceno in dve oceni izdelka.
Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika ter samostojnost pri uporabi računalnika. To ocenjevanje izvedemo z razgovorom med izdelavo izdelka.
Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja, razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, kakovost predstavitve izdelka, nazornost, vrednotenje uporabljenih podatkov in razlago dobljenih rezultatov. Učenci si v spletni učilnici lahko že vsaj 2 meseca pred ocenjevanjem ogledajo kriterij za ocenjevanje.

Vsako leto izvedemo ekskurzijo (opcijsko, ob zadostnem številu prijavljenih učencev); pred korono smo obiskovali Inštitut Jozef Stefan, ŠC Kranj; v šolskem letu 2022/23 tovarno robotov Yaskawa v Ribnici in Kočevju. Cena je odvisna od prevoza. Ekskurzijo izvedemo le, če je cena manjša od 15€.

Dostopnost