N e o b v e z n i    i z b i r n i   p r e d m e t   r a č u n a l n i š t v o

Kaj bomo obravnavali? Klikajte spodnje zavihke.

Za potrebe pouka računalništva imamo vse spletni učilnici oz. ekipi znotraj MS Teams-ov. Tam učenci najdejo mnoge video vodiče in vsa navodila za delo; tako imajo omogočeno tudi delo od doma (v primeru bolezni ali kake druge odsotnosti).

Pišek je sistem, kjer se učenci na prijazen način srečajo z blokovnim programiranjem (programiranjem z delčki). V njem spoznavajo oz. krepijo t. i. računalniško mišljenje.

word

S pomočjo algoritmov učenci pridobivajo prve korake v znanju oz. poznavanju računalniškega mišljenja.

Komu je namenjen predmet računalništvo?

Predmet je namenjen ustvarjalnim, kreativnim, zabavnim, nenavadnim, umetniškim, razmišljujočim, energičnim, običajnim, raziskovalnim, dolgočasnim, aktivnim, duhovitim, vzdržljivim, drznim, zadržanim, potrpežljivim, natančnim, zasanjanim, priljubljenim, potrpežljivim, vestnim, odgovornim, odštekanim, izstopajočim,  površnim, prilagodljivim, vztrajnim ali radovednim učencem.

Zakaj izbrati neobvezni izbirni predmet računalništvo?

  • Želimo, da bi bili naši učenci uspešni v digitalni družbi in da bodo nekoč tudi sami ustvarjalci novih tehnologij ter storitev. Ker ne želimo,  da bi bili le pasivni opazovalci sprememb, jim moramo že zelo zgodaj omogočiti spoznavanje temeljev računalništva (Unesco).
  • V nekaterih državah (Anglija, Avstralija, Estonija, Slovaška …) so računalništvo uvedli kot obvezni predmet v osnovnih šolah. V Sloveniji računalništvo ni obvezni predmet, učenci pa si z izbiro neobveznega izbirnega predmeta računalništvo vseeno lahko pridobijo znanja, ki so prenosljiva in uporabna na vseh področjih človekovega življenja.
  • Menimo, da je izbira predmeta računalništvo modra odločitev, ker bo pouk zabaven, ustvarjalen in koristen.
  • V naslednjih letih se predvideva pomanjkanje  strokovnjakov s področja računalništva,  zato je lahko neobvezni izbirni predmet prvi korak na poti h kreativni in zanimivi zaposlitvi.

robot


Pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo učenci:

  • pridobivajo znanja, potrebna za celo življenje,
  • razvijajo sodobnemu življenju prilagojen način razmišljanja,
  • spoznavajo strategije reševanja problemov,
  • razvijajo sposobnost sodelovanja v skupini,
  • razvijajo kreativnost, ustvarjalnost, natančnost in logično razmišljanje,
  • krepijo pozitivno samopodobo,
  • izdelujejo igrice, zgodbe, animacije …
  • računalnik uporabljajo na aktiven in ustvarjalen način in ne le za »izgubljanje časa«.

Vsebina neobveznega izbirnega predmeta računalništvo:

  • reševanje problemov,
  • algoritmi,
  • programi,
  • podatki,
  • komunikacija in storitve.

 

Računalništvo v 4. razredu

Naučili se bomo ukazovati računalniku, sestavljati programe in zdelovati igrice v Scratchu in tako razmišljati na poseben, računalniški način. Prav tako se bomo naučili pisati in urejati besedila v programu Word ter ustvarjati predstavitve in animacije v programu Powerpoint. Naučili se bomo tudi uporabljati epošto, ki je danes ključna pri komuniciranju. Svoje spretnosti v mišljenju bomo krepili z igrico Minecraft. Sčasoma bomo ugotovili, da se da problem razbiti na več manjših, bolj obvladljivih problemov. Kmalu bomo o računalništvu vedeli več od svojih staršev.

Orodje Scratch: http://scratch.mit.edu

Računalništvo v 5. razredu

Pripravljali se bomo na računalniško tekmovanje Bober, razmišljali o reševanju problemov in izdelovali zanimive, bolj napredne programe. Razumevati bomo začeli nekatere računalniške koncepte. Znali bomo  načrtovati svoje delo in razmišljati o svojih miselnih procesih. Sestavljali bomo programe ter izdelovali igrice v Scratchu. Naučili se bomo samostojno izdelovati določen dokument v programu Word ter ustvariti predstavitve v programu Powerpoint. Naloge bomo opravljali tudi preko epošte in s tem bogatili naše digitalno komuniciranje. Svoje spretnosti v mišljenju bomo krepili z igrico Minecraft.. Presenečati bomo začeli vse okrog nas. Postajali bomo ustvarjalni digitalni državljani in učenci.

Aktivnosti: http://www.vidra.si, http://url.sio.si/bobercek

Računalništvo v 6. razredu

Z orodjem Scratch bomo izdelovali aplikacije za pametni telefon ali tablico.

Vse naše aplikacije, narejene z orodjem Scratch, bodo delovale na mobilnih napravah z operacijskim sistemom Android, iOS ali Windows. Seveda pa bodo aplikacije delovale tudi na navadnih računalnikih.

Svoje aplikacije bomo lahko izdelovali tudi na telefonu z vlečenjem ali sestavljanjem blokov. Naprednejši uporabniki bomo lahko kodo spreminjali »ročno« v ekspertnem načinu. Karkoli bomo naredili, bo vedno dosegljivo na katerikoli mobilni napravi.

Svoje spretnosti v gradnji namišljenih svetov bomo krepili z igrico Minecraft.

V okviru računalništva pa bomo šli tudi na ekskurzijo, kjer si bo mogoče pogledati novosti s področja računalništva. V letu 2019 smo šli na Inštitut Jožefa Stefana in na Višjo strokovno šolo Kranj (več o ekskurziji lahko preberete v zavihku Ekskurzija spodaj). Jeseni 2019 smo obiskali Robotkov dan na ŠC Kranj. Tudi letos jeseni načrtujemo obisk tega dogodka.

Pridobili bomo znanja, ki bodo koristna za skoraj vsa področja v času našega nadaljnjega šolanja in v življenju. Postali bomo kreativni, natančni in logično razmišljajoči posamezniki.

Naučili se bomo sodelovati, se skupaj učiti, preizkušati in izboljševati svoje programe. Pridružite se nam.

Razlika med računalništvom in digitalno pismenostjo

Digitalna pismenost je zmožnost uporabe digitalnih naprav in spleta učinkovito ter etično.  Razvijanje digitalne pismenosti je vključeno  v učne načrte  vseh  predmetov v osnovni šoli in jih razvijajo vsi učitelji.  Digitalna pismenost je sicer zaželena in potrebna, ni pa zadostna za modernega človeka, saj ne ponuja intelektualnih izzivov, ki jih potrebujejo učenci, da bi postali uspešni posamezniki v tehnološko razviti družbi. Potrebno je poznati tudi ozadje delovanja informacijsko-komunikacijske  tehnologije. Poznati je potrebno računalniške koncepte in metode, znati problem razdeliti  na manjše probleme,  poenostavljati in modelirati. Ta znanja bodo slovenski  osnovnošolci imeli možnost  pridobivati pri neobveznem izbirnem  predmetu računalništvo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju.


Primeri enostavnih igric:

Dostopnost